Dersin Adı | Resüsitasyon |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IAY 105 | Güz | 2 | 2 | 3 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Temel yaşam desteği ve ileri yaşam desteği sağlama ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Temel Yaşam Desteği, Erişkinde Temel Yaşam Desteği, Çocukta Temel Yaşam Desteği, Bebekte Temel Yaşam Desteği Katı Cisme Bağlı Boğulmalarda İlk Yardım Ve Acil Bakım- Erişkin, Katı Cisme Bağlı Boğulmalarda İlk Yardım Ve Acil Bakım- Çocuk. Katı Cisme Bağlı Boğulmalarda İlk Yardım Ve Acil Bakım- Bebek, Hava Yolunu Açma Teknikleri, Solunum Desteği Sağlamak.Oksijen Tedavisinde Kullanılan Araçlar, Oksijen Tedavisi, Entübasyon, AED, Defibrilasyon uygulamayı öğrenmek |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç Ve Öğrenim Hedefleri | Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
2 | Temel Yaşam Desteği | AHA (Amerikan kalp derneği) Basic life Support, ERC Advanced Life Support, Algorithms for Basic Life Support 2015.https://www.acls.net/blsalg.htm. Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosby's Paramedic Textbook 4th, pp 703-717-370 |
3 | Temel Yaşam Desteği uygulama erişkin | AHA (Amerikan kalp derneği) Basic life Support, ERC Advanced Life Support, Algorithms for Basic Life Support 2015.https://www.acls.net/blsalg.htm. Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosby's Paramedic Textbook 4th, pp 703-717 |
4 | Temel Yaşam Desteği uygulama, çocuk ve bebek | AHA (Amerikan kalp derneği) Basic life Support, ERC Advanced Life Support, Algorithms for Basic Life Support 2015.https://www.acls.net/blsalg.htm. Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosby's Paramedic Textbook 4th, pp 703-717 |
5 | Katı Cisme Bağlı Boğulmalarda İlk Yardım Ve Acil Bakım- Erişkin | AHA (Amerikan kalp derneği) Basic life Support, ERC Advanced Life Support, Algorithms for Basic Life Support 2015.https://www.acls.net/blsalg.htm |
6 | Katı Cisme Bağlı Boğulmalarda İlk Yardım Ve Acil Bakım- Çocuk-bebek | AHA (Amerikan kalp derneği) Basic life Support, ERC Advanced Life Support, Algorithms for Basic Life Support 2015.https://www.acls.net/blsalg.htm |
7 | Solunum Desteği Sağlamak. Havayolu yönetimi | Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosby's Paramedic Textbook 4th, pp 384-370 |
8 | ARA SINAV | ARA SINAV |
9 | Oksijen Tedavisi | Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosby's Paramedic Textbook 4th, pp 384-370 |
10 | Oksijen Tedavisinde Kullanılan Araçlar. | Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosby's Paramedic Textbook 4th, pp 384-370 |
11 | Hava Yolunu Açma Teknikleri | Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosby's Paramedic Textbook 4th, pp 384-370 |
12 | Hava Yolunu Açma Teknikleri | Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosby's Paramedic Textbook 4th, pp 384-370 |
13 | Entübasyon | Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosby's Paramedic Textbook 4th, pp 384-370 |
14 | AED, Defibrilasyon Ve Kardiyoversiyon | Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosby's Paramedic Textbook 4th, pp 703-717 |
15 | FİNAL | final |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | 1. ERC (Avrupa Resüsitasyon Konseyi) Basic life Support, ERC Advanced Life Support 2.AHA (Amerikan kalp derneği) Basic life Support, ERC Advanced Life Support 3. Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosbys Paramedic Textbook 4th, |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Hastane öncesi acil ACİL HASTA BAKIMI cilt-I-II Editör. Yrd.Doç.dr. Ali EKŞİ. 1. baskı KitapAna yay.İzmir ,2015 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 15 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | |
Final Sınavı | 1 | 6 | |
Toplam | 90 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |||||
12 | Afet ve kriz durumlarında aktif olarak sorumluluk alır | |||||
13 | Acil Yardım işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest